katarinaninnajohansson.blogg.se

Semester på Öland

Kategori: Allmänt

Tänkte jag skulle visa lite från hur jag har det på mina två semester veckor på Öland och Böda.
Tänk att man åker till ett ställe med så mycket folk som det är på Böda under högsäsongen.
Men det gör mig inget att man får stå i kö vart man än ska.... i affären, duschen, toaletten
när man ska åka in och ut så är det kö men vad gör väl det när man är på ett sådant härligt ställe.
Under dom två veckorna vi är där, bor vi i våran lilla husvagn:)
Så välkommen och se hur vi har det.
Sambon sitter och har det bra utanför förtältet, inne i förtältet är det varmt
när solen ligger på hela dan.
...och här lagas den enkla maten när det lagas.
Vill ju ha en annan bänk att ha spisen på till nästa år.
Lite tv tittande kan det ju bli, men under våra två veckor här blev det inte mycket tittande
med det soliga vädret som vi hade.
Här sitter vi och intar våra måltider.
 
 
Så knallar vi väl in och ser hur vi har det  inne i husvagnen.
Här kan man krypa in och sätta sig om man vill mysa någon kväll
med att se en film och äta något gott.
Våran lilla köks del.
Här diskas det ett par gånger om dagen.
Våran sov del med toalett och dusch innanför dörren
men duschen andvänts inte i husvagnen.
Handfatet är precis vid sängen.
 Nu har ni fått se lite hur jag bor under mina två veckor.
 
Vad gör vi mer än att bara bo här?
Jo vi umgås med vänner och släktingar som också tillbringar sin semester här.
 
t.ex som här har vi en tacokväll.
 

Försökte mig även  på att vara hundfotograf ;)
vilket inte var det lättaste.
men så otroligt söta så jag kunde inte låta bli
 
Lite bilder från stranden och poolen tänkte jag visa
 men som vanligt glömde jag kameran alla dagar då det var sol
och just den här dagen som  jag kom ihåg kameran 
var det ju ingen sol alls! men visar ändå.
 
Stranden
Poolen
 
Sist men inte minst så var ju barn och barnbarnet en vecka när vi var,
saknaden skulle vara alldeles för stor
om jag inte skulle fått träffa henne på hela två veckor.
Mormors lilla gullunge:))
Mor och dotter
Ja det var lite från min semester!!
men ska försöka att få med lite mer om allt som finns att göra på Böda till nästa år.
 För det finns alltid något att göra även om det regnar.
 
Kommentera inlägget här: