katarinaninnajohansson.blogg.se

Kräftskiva i oktober

Kategori: Kräftskiva, Uterummet

Kräftskiva
 
Tänkte skriva detta inlägg förra helgen om kräftskivan vi hade i lördags!!
lite sent kanske att ha den i oktober men som sagt vet jag inte var tiden tar vägen men som tur var har ju vädret varit skönt så vi kunde sitta i uterummet blir lite mer ute känsla då.
Söndagen försvann med att ligga i soffan o se på netflix och serien Bron
och hela veckan var bara puts väck så jag vissar lite bilder nu istället.
Vi var inte så många det var jag och Putte, sonen Kim, min store bror M
och hans sambo, Puttes bror och sambo.
 
Så jag  börjar väl med dukningen
 
Blommorna är fortfarnde lika fina där ute i uterummet.
 
Och så lite bubbel till gästerna
 
 
 
Gästerna
Har har vi C och Puttes bror M
 
         och här är min  Putte                                       min storebror M och hans sambo S
 
Till att äta gjorde jag en skinkpaj och en västerbotten paj med kantareller, en sallad
lite kex och marmelad
men som vanligt glömde jag  att ta kort innan alla tog av maten.
 
och till efterrätt blev det annanaspaj med vaniljglass och som vanligt glömde jag fota innan
 
Till slut kom kräftorna fram och hattarna på
slurp... slurp gott är det med kräftor
En trevlig kväll med mycket skratt som fortsatte fram till kl 03.00 så ni kan
förstå att jag var trött på söndagen.
 
Kram Ninna
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: